Stockcar Deathmatch

Reglerne for modige mænd med stærke maskiner.



§1 Udskiftning ved sammenstød

Når en bil bliver kørt af ved sammenstød, udgår føreren og en ny kommer ind med en selvvalgt bil. Antal omgange, hvem der er foran eller bagved er indifferent.


§2 Gyldig overlagt afkørsel

For at en afkørsel gælder skal den være absolut 100% klar. Et lille skub med bagenden i et kritisk sving er ikke klart nok. En klar påkørsel er at foretrække. Den påkørte skal selv kunne erklære sig overvundet.

Den offensive kører skal have kontrol over sin vogn efter afkørslen. Kører han af efter påkørslen, sættes begge biler på og der køres videre.

Hvis man kører af pga. for meget fart er det ikke grund til udskiftning.


§3 Valg af vogn

Det er frit hvilken bil man vælger. Dog skal man være klar over at valget viser hvad slags mand man er. Den generelle ide er dog at man starter med de dårligste biler og arbejder sig op igennem hele udvalget af vogne. Gode kørere kan vinde med en dårlig bil der allerede er udgået og vinder megen ære derved. Svage kørere vælger en sikker vogn, vinder måske, men taber respekt.


§4 Banen

I indersporet er man offensiv, i ydersporet er man sårbar. Det er derfor vigtigt at banens sving er ligeligt fordelt.


Noter

Selvom man kører hårdt skal der tages hensyn til bilerne, især andres. StockcarDeathmatch er en test på hvor stærkt man har bygget en vogn, men også en test af hvor godt man kan kontrollere den.

Det er bedst at køre Stockcar Deathmatch som den sidste diciplin da man tillægger sig en rådden kørestil, der ikke er så effektiv til traditionelle løb. Desuden kan vognene tage skade.